- це набр дяльностей, направлених на досягнення вимрюваного результату. [3]
це набр взамопов язаних повторюваних дй (функцй), як перетворюють початковий матерал /або нформацю в кнцевий продукт (послугу) вдповдно до заздалегдь встановленими правилами. [2]
Процес сукупнсть взамопов язаних або взамодючих видв дяльност, яка перетворю входи на виходи. [1] (мал.2)
Разом з тим, ще раз хочеться пдкреслити, що основна дяльнсть (тобто дяльнсть, що приносить додаткову цннсть) не здйснються уздовж лнйно-функцонально рарх, оскльки тут мають мсце тльки дозволи накази. Вона пронизу пдпримство у вигляд набору бзнес-процесв, як в бльшост свой нким не управляються нхто за них не вдповда, тому що бзнес-процеси не описан не документован.
Функцональна орнтаця управлння досталася нам у спадщину вд Радянського союзу, де основна спрямовансть промисловост та науки була вйськова, для вйськових органзацй така чтко певна рархчна функцональна структура управлння виправдана обов'язковими (статутними) вдносинами пдлеглост тими конкретними цлями, як перед ними ставляться.
серйозним недолком рархчно функцональнально структури фундаментальний закон спотворення нформац при передач або закон нформацйно ентроп. ( (нформацйна) мра хаотичност нформац, невизначенсть появи якого-небудь символу первинного алфавту. За вдсутност нформацйних втрат чисельно рвна клькост нформац на символ повдомлення, що передаться.) Управляюча нформаця, передаться в основному за допомогою природньо мови, а будь-яка природна мова ма нформацйну надмрнсть. Укранська мова волод 28% нформацйною надмрнстю. У свою чергу нформацйна надмрнсть джерелом спотворення сут повдомлення, тобто при проходжен нформац через чотири рвн управлння ми мамо високу ймоврнсть отримання (близько 100%) спотворень вд початкового повдомлення.
бльшсть реальних великих процесв органзац складаться з багатьох функцй, тобто виходить за рамки одного пдроздлу, виника потреба у передач нформац (чи продукту) в нший пдроздл, що призводить до великих накладних витрат, невиправдано тривалих термнах вироблення управлнських ршень, як наслдок, втрат клнтв. За пдрахунками аналтикв час взамод мж пдроздлами роздляться таким чином: 20% час роботи, 80% передача результатв наступному виконавцю.
монопольне положення кожно служби у пдпримств призводить до того, що робтники цх вддлв вважають себе незамнними в органзац, що у свою чергу призводить до невиправдано часто руйнвно конкуренц мж функцональними вддлами пдроздлами органзац
функцонально-орнтована органзаця не стимулю зацкавленсть працюючих у кнцевому результат, оскльки системи оцнки х дяльност у цлому вдрван вд результативност пдпримства у цлому. Бачення робтникв у бльшост не виходить за рамки пдроздлв, в яких вони працюють, працвники не орнтован на цльов задач пдпримства.
у функцональному пдход головним споживачем результатв труда виконавця його безпосереднй кервник. При сучасних тенденцях орнтац на споживача, коли клнт завжди правий , клнт цар бог , такий пдхд вдразу вдстороня пдпримство на останн позиц у конкурентнй боротьб за долю ринку.
В основ тако органзац управлння поляга принцип розмежування спецалзац труда Адама Смта, описаний в його робот Исследование о природе и причинах богатства народов [18], та виданий ще у кнц XVIII сторччя. Зовншня внутршня середа у якй зараз працюють органзац, людськ цнност з тих часв притерпли суттвих змн тому такий пдхд до управлння органзацю не ефективним з наступних причин:
Постйн змни у економчному, зовншньоекономчному полтичному простор потребують детального перегляду принципв та механзмв управлння на рвн кожного пдпримства. Системи управлння бльшост укранських пдпримств мають чтку функцональну направленсть. ґ Директор (кервник, генеральний директор), йому пдпорядкован заступники за напрямками (диретора за напрямками), яким пдпорядкован пдроздли, що виконують певн функц (мал.1).
1. Процесний пдхд в управлнн
Що таке процесний пдхд в управлнн ? Що таке ISO 9001:2000 ?
- , Раскрутка и регистрация сайта в поисковых сисемах и тематических каталогах.
- Комплексная автоматизация бизнес-процессов предприятия.
- Экспертная оценка бизнеса в соответствии с логикой RADAR,
- Разработка и внедрение в соответствии с ;
- Моделирование в ARIS, внедрение ARIS.
FLAME[FH] - Процессный подход. Информационные технологии. Моделирование бизнес-процессов. Менеджмент. : Що таке процесний пдхд в управлнн ? Що таке ISO 9001:2000 ?
Комментариев нет:
Отправить комментарий